Prohledat tento blog

úterý 3. dubna 2018

Malování na sklo a keramiku / návod

Vyrobeno: 13. 3. 2018 a 28.3.2018

Jak jsem slíbila, tak také plním a mám tady pro Vás návod na malování na sklo a keramiku pomocí samolepící šablony. 
Jako šablonu jsem použila obrysy hus vylepené z fólie na vánoční betlém. Ale za motiv lze použít i samolepící pásku s děrovaným vzorem. Takovéto pásky se prodávají v obchodech s tvořivým materiálem, občas je vídám v papírnictví, anebo i v Levných knihách, ve Stoklase.





Na skleněné misky jsem nalepila samolepící šablonu, následně barvou ťupkala štětcem na povrch ve 3-4 miskách, aby barva byla celkově kompaktní v jednolité stejně silné vrstvě a z vnitřní strany misky neprosvítali světlejší místa.


Vzhledem k zaoblené ploše je nutné samolepící šablonu v jednom místě rozstřihnout a při nalepování přizpůsobit tvaru hrnku, misky. Čím větší je motiv, tím více je nutno si s tím pohrát a šablonu tomu přizpůsobit, v některých místech ji více roztáhnout, jinde zase obrázek zúžit.




 Například na černém hrnku jsem samolepku kozy nastřihla na hlavě a její obrys roztáhla podle tvaru hrnku a chybějící obrys šablony dolepila kouskem odstřihnuté fólie.




Než barva zcela zaschne, opatrně odlepit šablonu, pokud se již barva slila s okrajem šablony a proschla, pak jsem špičkou ostrého skalpelu objela (obřízla) okraj obrázku, udělala jím jakoby konturu krávy. Poté už lze samolepku opatrně odlepovat od podkladu. 


V některým místech byla barva málo proschnutá, tam se okraj rozmazal do šmouhy, papírovým kapesníčkem (nebo vatovou tyčinkou) jsem začistila, a pokud tato šmouha zaschlá, stačilo špičkou ostrého řezáku šmouhu setdřít, opatrně, aby se povrch předmětu nepoškrábal.

Po zaschnutí barvy, s odstupem několika dní (dříve jsem se k tomu nedostala), jsem misky s dekorem zapekla v troubě. Vyskládala je na plech a vložila je do nerozehřáté trouby, tu nastavila na 250°C, teplotu jsem po deseti minutách stáhla na 200°C a zapékala dalších 10 minut. 

Žádné komentáře:

Okomentovat