Prohledat tento blog

středa 14. března 2018

Domácí prací prášek na barevné prádlo

Vyrobeno: 14.3.2018 

Dnes jsem se pustila do výroby domacích pracích a čistících prášků. Domácí prací prášek na bílé prádlo jsem si vyrobila na začátku roku a od té doby jsem v něm vyprala spousty bílého prádla a byla jsem mile překvapena, jak z dětského prádla zmizely (anebo velmi vybledly) i několikaleté fleky od jídla, na které ani zaručené odstraňovače skvrn nestačily.


Recept na domácí prací prášek na barevné prádlo

iNGREDIENCE:

1 díl mýdla na praní 
- nejlépe čistě olivového, ale lze použít i jelena, já jej nepoužívám protože obsahuje palmový olej
- mýdlo v pracím prášku působí jako detergent, pomáhá uvolňovat špínu a mastnotu z vláken

5 dílů perkarbonátu sodného 
prádlo prokysličí, barvy lépe drží, ale pozor, platí při praní prádla do 50 °C, při teplotě od 60°C se perkarbonát sodný rozkládá na peroxid vodíku a sodu a velice účinně působí jako bělič prádla. Této vlastnosti se využívá u pracího prášku pro bílé prádlo, do kterých se často přidává také TEAD, aby bělicí účinek fungoval už při praní na 30°C. Do pracího prášku ho přidávám, protože barevné prádlo na takto vysokou teplotu neperu. Jinak jej lze vynechat.

10 dílů prací sody
- změkčuje vodu, tím nejen samotná voda, ale také mýdlo v pracím prášku lépe pere a navíc měkká voda nepoškozuje tolik pračku

Postup:

Mýdlo najemno nastrouhejte na struhadle nebo můžete použít elektrický sekáček jako já.


Vše řádně promíchat a následně přesypat do dobře uzavíratelné nádoby, aby se do ní nedostala vlhkost.

Doporučuji při odsypávání a míchání jednotlivých dílů mít na obličeji ochrannou roušku. Nebo stačí obyčejný šátek zavázaný přes nos a ústa. Při přesypávání i samotném míchání se z prášků zdvihá jemný prach, který v nose nepříjemně štípe a určitě není dobré jej zbytečně dostávat do dýchacích cest. 

Já používám takové ty velké láhve od tekutých pracích prášků, u kterých jejich víčko zároveň slouží jako odměrka - jeden uzávěr na jednu pračku. Sypu rovnou do bubnu na prádlo. Pokud je některý kousek oblečení silně zašpiněný, nasypu prací prášek přímo na tento kus oděvu, na skvrnu. Také používám větší barely (jako ty od vody se širokým hrdlem) či kanystry, ve kterých mi posílají z eshopu pěti a deseti kilová balení právě na výrobu těchto prostředků do domácnosti. 


Domácí prací prášek návod postup ekologický diy šetrný

Žádné komentáře:

Okomentovat