Prohledat tento blog

pondělí 11. srpna 2014

Jak vyztužit koženou brašnu

Dlouho jsem přemýšlela a hledala způsob, jak a čím vyztužit koženou kabelu větších rozměrů. Ta moje má cca 50 krát 35 krát 12 cm. Výztuže obvyklé u látkových kabelek jako vatelín, ronopast, ronofix apod. jsem zavrhla.

Našla jsem několikero možností.

Jednou z nich je do základních švů všít dutinku z kůže, tzv. paspulku, někdo na internetu doporučoval například také všít do švu prádelní šňůru apod. Nejsem si jistá, zda by toto fungovalo i u tak rozměrné tašky.

Druhou zvažovanou možností bylo, všit do obvodových švů tašky tunýlky a protáhnout jimi výztuž na korzety. Mají to být ocelové pružné dráty - kostice do korzetů. Přičemž jsou dva druhy, jedna se všívá do švu, druhá se protahuje vyhotoveným tunýlkem. I tady jsem váhala nad tím, zda by to opravdu stačilo. U korzetů se předpokládá, že se má přizpůsobovat trupu a jeho "pohybům".

Před nedávnem jsem kompletovala sporťák a zasouvala do něj různé výztuže a krom klasických desek sololitového typu jsem narazila na velice pevnou, pružnou a přitom velmi lehkou polypropylenovou dutinkovou desku. Vypadá to jako plastová lepenka. Bohužel se mi nepodařilo najít, kde by ji prodávaly v menším množství než dva krát tři metry.

Pak jsem si vzpomněla, že na Florenci v Kutilovi mi nabízeli na výztuhu v roli jakousi plastovou látku, která ale byla dost drahá (cca 300-400 korun za metr o šíři cca 90 cm) a taky se mi zdála být těžká. Prý ji využívají na výztuhu dna tašek.

A dnes jsem nalezla materiál nazývající se penefol. Vypadá to jako zásah do černého. Cena je 120 Kč za metr o šíři 90 cm přímo u výrobce nebo ho prodávají i na fleru za cenu mezi 180 - 220 Kč za metr.

Až to odzkouším na vlastní tašce, napíší referenci, jak jsem spokojená.

Pokud máte nějaké svoje tipy a triky, jak vyztužit koženou tašku, sem s nimi!

4 komentáře:

  1. velmi děkuji za krásné komentáře!!! ještě jsem nestihla poděkovat u sebe na blogu, musím to napravit ještě časem...mám docela fofry teď. ale přišly mi komenty včera na mail a...prostě děkuji!

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, to je moc milé poděkování! U nás doma je taky živo, tak až dnes, po odmlce, jsem se dostala znovu na blog.

    OdpovědětVymazat
  3. no a jak vyztužit koženou tašku, to tedy netuším. ale říkám si, penefol je vpodstatě plast, ten se dává tak na dno akorát. na stěny se to nedá připevnit, nažehlovat na kůži taky asi nepůjde, jedině snad přilepit.
    nevím, jak to má Kolibřík, já si většinou netroufám hned tykat. takže bych si dovolila nabídnout tykání, je možno?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, jsem pro tykání a děkuji, že jsi se zeptala, sama jsem si nebyla jistá, jak to na blogu chodí.

      Před pár dny jsem si přivezla domů polypropylenovou dutinkovou desku ("umělohmotná lepenka"), zatím jsem ještě nestihla vyzkoušet ho. Určitě pak napíšu, jak to dopadlo.

      Vymazat