Prohledat tento blog

středa 2. července 2014

Návod na zvětšení dětského bodyčka

Nina dostala i několikero nových kousků do šatníku. Protože ale roste jako z vody a navíc nosí látkové pleny, tak už i některá bodyčka ve velikosti 72 jí začala být na délku těsná, zvláště pokud měla na noc více vycpanou plenu.


A jak na zvětšení bodyčka? 

Než se pustíte do zvětšovaní Vámi vybraného kousku, ujistěte se, že má stále ještě vůli co do šířky přes tělo děťátka, a pak také že je dostatečně velký, popř. pružný výstřih okolo krku. Vhodnější jsou bodyčka s "kříženým" výstřihem jako je tomu u tohoto. Výstřihy s prostřihem na rameni a se zapínáním na patentky, z mé osobní zkušenosti, bývají méně pružné a obecně mají menší otvor pro přetažení přes hlavu, která u dětí rychle roste a často pak brání pohodlnému oblékání některých triček apod.


Vybrala jsem různě barevné odstřižky ze starých triček, které se mi barevně hodily k bodyčku a zároveň byly dostatečně pružné. Je dobré použít úplet, který hodně pruží do šířky, aby se pak bodyčko pohodlně oblékalo.


Původní délka rukávů byla pořád dobrá, ale jejich lem byl ušit na coverlocku málo pružným stehem, takže bránil pohodlnému oblékání - nešel moc roztáhnout, aby jím šla snadno a bez křiku protáhnout Nině ručka. Proto jsem odstřihla jenom lemy u rukávu a z pružné tričkoviny ušila nové manžetky rukávů.


Pak stačí přestřihnout bodyčko asi tři centimetry nad lemováním u obloučků pro nožky (přibližně v místech, kde má miminko kyčle) a všít do něj vybranou kombinaci úpletů. V mém případě to byla červeno-bíle proužkovaná tričkovina.


A protože jsem ji neměla dostatečně velké množství v jednom kuse, musela jsem si sešít ze tří kousků. 


Jeden šev vyšel na prostředek předního dílu. Rozhodla jsem se ho zamaskovat našitím zvlněné šnůrky z úpletu coby prodlouženou nožičku písmene T.



Žádné komentáře:

Okomentovat